ストロベリーオペラケーキ/Strawberry Opera Cake

I recently got a new book from a Japanese book store.
私は最近、日本の書店から新しい本を手に入れました。
I decide to make this strawberry opera cake. Since I'm still learning Japanese my Japanese language teacher translated the recipe for me from my book.
私はこのイチゴのオペラケーキを作ることにしました。 私はまだ日本語を学んでいるので、私の日本語教師は私の本から私のレシピを翻訳しました。


You can cut it into slices or leave it like this.
あなたはスライスにカットしたり、このように残すことができます。

I made this cake for my friends at my Japanese language school. They all really enjoyed it. I really recommend you all to make this cake. It isn't very difficult to make and it looks really elegant.
私は日本語の学校の友達にこのケーキを作った。 彼らは皆それを楽しんだ。 私は本当にこのケーキを作ることをお勧めします。 それはあなたの友人の家族と誰かの誕生日になることができます。





I made this delicious cake once again during Christmas time.  I cut the strawberries in half and put them standing up. Although it is a smaller cake than the first one it still looks amazing and I think even more fancy (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧






Comments

Popular Posts